فروشگاه اینترنتی دناما عرضه کننده قطعات انواع بیل مکانیکی،دوسان،کوماتسو،هیوندای
فروشگاه اینترنتی دناما عرضه کننده قطعات انواع بیل مکانیکی،دوسان،کوماتسو،هیوندای
چکش هیدرولیکی چیست؟ طرز کار چکش هیدرولیک چگونه است؟

چکش هیدرولیکی چیست؟ طرز کار چکش هیدرولیک چگونه است؟ + نکات ایمنی

چکش هیدرولیکی یا پیکور وسیله‌ای است که بیل مکانیکی را برای شکستن سنگ در معدن آماده می‌کند. طرز کار و مشخصات چکش هیدرولیکی یا پیکور را با هم بررسی می‌کنیم…

پیکور چیست؟

مهم‌ترین کاربرد چکش هیدرولیکی ، خرد کردن انواع سنگ‌های کوچک و بزرگ، جدا کردن صخره از کوه، تخریب سازه های بتنی ، آسفالت جاده ها، همچنین کارهای مرتبط با حفاری تونل و به طور کلی انجام عملیات تخریبی می باشد.
به علت عملکرد دقیق در مدار هیدرولیک و قطعات چکش هیدرولیکی ، و همچنین نواسانات بالا در حین عملیات حفاری ، نصب سیستم پیکور وهمچنین نگهداری آن باید طبق استانداردهای شرکت سازنده انجام گیرد.

چکش هیدرولیکی چیست؟ طرز کار چکش هیدرولیک چگونه است؟
چکش هیدرولیکی چیست؟ طرز کار چکش هیدرولیک چگونه است؟

چکش هیدرولیکی چگونه کار می کند؟

چکش هیدرولیکی نصب شده بر روی بیل مکانیکی با حرکت پیستون و ضربه زدن به قلم پیکور ، نیرویی آنی به سنگ ، بتن و یا هر جسم سخت دیگری وارد می‌کند و باعث تخریب آن می‌شود. حرکت پیستون در سیلندر توسط روغن هیدرولیک که به وسیله شیلنگ‌های هیدرولیکی از بیل مکانیکی منتقل می‌شود انجام می‌گیرد. به این صورت که روغن هیدرولیک به قسمت جلویی پیستون منتقل شده و باعث می­شود پیستون به طرف بالا حرکت کند. وقتی پیستون به بالاترین نقطه‌ی مشخص شده می‌رسد، روغن از طریق کانال‌های تعبیه شده به ریگلاتور منتقل می‌شود.

ریگلاتور پیکور

ریگلاتور مسیر روغن هیدرولیک که جلوی پیستون است. و باعث بالا رفتن پیستون می‌شود را قطع و روغن هیدرولیک را با سرعت به پشت پیستون هدایت می‌کند که باعث پایین آمدن پیستون به صورت آنی و ضربه زدن به قلم پیکور می‌شود.

نقش گاز ازت چیست؟

هنگامی که پیستون به طرف بالا حرکت می‌کند، قسمت انتهایی پیستون وارد محفظه‌ی هد بالایی می‌شود. که حاوی گاز فشرده ازت می‌باشد . به این دلیل که زمانی‌که جلوی پیستون باز می‌شود و پیستون به سمت پایین حرکت می‌کند، با قدرت و شتاب بیشتری حرکت کند و ضربه‌ی آن به قلم وارد شود تا در نتیجه تخریب بیشتری حاصل شود.

نکات ایمنی

  • به هنگام استفاده از پیکور و یا هنگام تعمیرات و سرویس کاری پیکور ، باید به نکات ایمنی مهمی توجه شود.
  • در هنگام استفاده از چکش هیدرولیکی ، قلم پیکور به شدت داغ میشود و باید از دست زدن به نوک قلم اجتناب کرد.
  • هنگام گازگیری هد بالایی، باید توجه داشت که ممکن است در اثر فشار گاز پیستون در سیلندر جرکت کند و به قلم ضربه بزند. پس باید در هنگام گازگیری از ایستادن در جلوی قلم خودداری کرد.
  • در هنگام تعمیر و قبل از باز کردن پیچ های بلند پیکور ، ابتدا باید گاز چکش را خالی کرد. زیرا ممکن است به هنگام باز کردن پیچ‌ها هد بالایی بر اثر فشار گاز به بیرون پرتاب شده و موجب بروز حادثه شود.
  • هنگام جدا کردن پیکور از بیل مکانیکی، باید توجه داشت که ابتدا شیرهای هیدرولیک بغل استیک بیل مکانیکی بسته شوند.

زاویه صحیح کار با چکش هیدرولیکی

  • هنگام کار با چکش بهتر است همیشه پیکور به حالت عمود برو روی جسم مورد نظر باشد و در صورت نیاز در مدت زمان کمی به حالت مورب باشد.
  • هنگام کار با پیکور ، راننده بیل مکانیکی باید توجه داشته باشد که به مدت طولانی در یک نقطه از چکش هیدرولیکی استفاده نکند. بهتر است پس از حدود 20 الی 30 ثانیه، ضربه زدن را متوقف کرد و پس از چند ثانیه مجددا شروع به کار کرد. این کار باعث می‌شود عمر پیستون و قلم طولانی‌تر شود و از قارچی شدن سر پیستون و ته قلم جلوگیری می‌شود. همچنین باعث جلوگیری از افزایش حرارت سیل کیت چکش هیدرولیکی شده و عمر پکینگ اورینگ را افزایش می‌دهد.
  • هنگام کار با چکش هیدرولیک، فشار بیل مکانیکی روی پیکور نباید به قدری زیاد باشد که جلوی بیل مکانیکی بلند شود و یا نباید به قدری کم باشد که قلم حالت خلاصی داشته باشد.

چکش هیدرولیکی دست دوم

به هنگام خرید چکش هیدرولیک دست دوم ، نکات بسیاری باید بررسی شود که ذکر این مطالب بسیار تخصصی و تجربی بوده و نیازمند آن است که اولا شناخت کافی نسب به پیکور و قطعات پیکور داشته باشید، و همچنین شرایط مختلف خرابی چکش و دیگر مسائل را دیده و شناخته باشید.
پیمانکاران بسیاری پیکور دست دوم خود را در بنگاه دناما عرضه می‌‌کنند، شما می‌توانید عکس ها و شرایط مربوطه را در صفحه ثبت آگهی مشاهده کنید.

همچنین برای سفارش قطعات مربوط به چکش هیدرولیکی و لوازم یدکی بیل مکانیکی ( اصلی ، چینی ، ایرانی ) می‌توانید با شماره موبایل 09307417657 تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. israelxclub.co.il
    israelxclub.co.il آوریل 6, 2022

    Im excited to discover this web site. I need to to thank you for ones time for this wonderful read!! I definitely savored every bit of it and I have you bookmarked to look at new information in your web site.

  2. Качественные Wordpress ссылки в комментариях
    Качественные Wordpress ссылки в комментариях آوریل 8, 2022

    Качественные WordPress ссылки в комментариях от 5000 уник. доменов заказать здесь .

  3. Quality Wordpress links in the comments
    Quality Wordpress links in the comments آوریل 9, 2022

    Quality WordPress links in the comments from 5000 uniques. domains order here.

  4. 🎁 Get free iPhone 15: http://masonrthomas.com/upload/go.php 🎁 hs=b73b731d60174b4cc32007e15d949998*
    🎁 Get free iPhone 15: http://masonrthomas.com/upload/go.php 🎁 hs=b73b731d60174b4cc32007e15d949998* نوامبر 8, 2023

    jgvdux

  5. vorbelutrioperbir
    vorbelutrioperbir ژانویه 27, 2024

    Great work! This is the type of information that should be shared around the web. Shame on the search engines for not positioning this post higher! Come on over and visit my site . Thanks =)

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *