فروشگاه اینترنتی دناما عرضه کننده قطعات انواع بیل مکانیکی،دوسان،کوماتسو،هیوندای

آشنایی با لودر و انواع آن

مقالات

8 جولای 2017 11752 بازدید
فروشگاه اینترنتی دناما عرضه کننده قطعات انواع بیل مکانیکی،دوسان،کوماتسو،هیوندای

آشنایی با لودر و انواع آن

شرکت های زیادی از جمله کاترپیلار ، کوماتسو ، ولوو ، هیتاچی ، هیوندای ، کاوازاکی و غیره در ساخت انواع لودر فعالیت دارند.

لودر یکی از کاربردی ترین ماشین‌آلات ساختمانی و عمرانی است. این ماشین که در انداره های مختلف ساخته می‌شود، به دلیل عملکرد و انعطاف پذیری زیادی که دارد و نیز با کمک تغییر جام می تواند بسیاری از کارهای عمرانی و خاکبرداری را انجام دهد. لودر کاربرد های بسیاری از جمله ایجاد خاکریز، حفاری زیرزمین بناها، پرکردن خندقها، خاکریزی اطراف لوله های کارگذاشته شده در کانالها، بارگیری کامیون ، حمل بتن به محل قالبها و بلند کردن و حمل مصالح ساختمانی و … دارد . به ماشین لودر می‌توان انواع ملحقات نظیر برف روب، کانال کن، لوله بر، لوله گذار و جرثقیل لیفتراک را نصب کرد و کاربردهای دیگری از آن گرفت.

انواع لودر:

لودر چرخ لاستیکی:

این لودرها در اقسام کوچک و خیلی بزرگ ساخته می شود. چرخهای بزرگ لاستیکی به این نوع لودرها قدرت تحرک و سرعت فراوانی می بخشد.فشار وارده برزمین توسط این لاستیکها کم بوده و میتوان این فشار را با تغییر میزان باد لاستیکها تغییرداد. با این همه درزمنیهای دارای سنگهای تیز، امکان آسیب این لاستیکها وجود دارد. در ضمن، در زمینهای خیس و گل آلود نیز کار کردن با لودر چرخ لاستیکی مشکل است؛ البته زنجیرهای سیمی مخصوص جهت حفاظت لاستیکها وجود دارد که میتوان برای ازدیاد اصطکاک لاستیکها با سطح زمین آنها را به کاربرد. نوعی از لاستیکهای جدید ساخته شده اند که دارای عاجهای خیلی ضخیمی هستند و میتوانند درمناطق سنگی کار کنند؛ این لودرها بر دو نوع معمولی وکمرشکن هستند.

نوع کمرشکن که بیشتر در لودرهای بزرگ به کار برده میشوند و دارای نوعی شاسی هستند که قسمت عقب لودر را به قسمت جلو توسط یک مفصل متصل میکنند.
این حالت مفصلی قدرت مانور و شعاع گردش ماشین را نسبت به شاسی های ثابت ( غیرمفصلی ) زیاد میکند. در انواع مدرن این ماشین آلات از سیستمهای فرمان و کنترل هیدرولیکی و الکتریکی جهت راحتی و عملکرد بهتر راننده استفاده شده است. سیستم فرمان این ماشین ها به دو نوع است؛

در لودرهای معمولی سیستم فرمان به وسیله فرمان و حرکت چرخها عمل میکند ،

اما در نوع کمرشکن سیستم فرمان به وسیله دو جک هیدرولیکی عمل می نماید.

انواع لودر

لودرهای چرخ زنجیری:

لودرهای چرخ زنجیری مانند لودرهای چرخ لاستیکی عمل می کنند با این تفاوت که فشار کمی که بر زمین وارد می کنند باعث میشود که لودرهای با چرخ زنجیردار بتوانند در زمینهایی کار کنند که قابل استفاده برای لودرهای لاستیکی نیستند. اصطکاک زیاد آنها با زمین باعث میشود که بتوانند نهایت استفاده را از قدرت موتور در کندن زمین بنمایند و چون زنجیر دارند هنگام کار در مناطق دارای سنگهای تیز خطرپاره شدن لاستیک وجود ندارد. لودرهای زنجیردار قادر به حرکت برروی سطحهای باشیب جانبی ۳۵% میباشند در صورتی که این رقم برای لودر چرخ لاستیکی ۱۵% است.

همچنین لودر زنجیردار میتواند از شیب ۶۰% بالا برود در حالیکه این رقم برای لودر لاستیک دار به حدود ۳۰% محدود میشود. سرعت لودر زنجیردار خیلی کمتر از لودر لاستیک دار بوده به همین علت در مواردی که فاصله حمل مواد و بازگشت به محل بارگیری زیاد باشد، راندمان این ماشین نسبت به نوع لاستیک دار پایین است.

بکهو لودر:

این ماشین آلات در واقع لودرهای کوچکی هستند که درپشت خود یک بیل مکانیکی دارند و برای کارهای سبک استفاده میشوند. کلیه مشخصات عمومی آنها مانند لودرها وبیل های مکانیکی است. به دلیل دوکاره بودن این ماشین در بسیاری از پروژه های کوچک از این وسیله استفاده میشود بخصوص اگر پروژه مربوط به کندن خندق باشد.
در واقع بکهو نوعی تراکتور مجهز به باکت در جلو یعنی Loader و بیل عقب یا همان بکهو(BackHoe) می باشد.
قدرت این بیل نیز بر اساس زاویه آن با زمین و شعاع عملکرد بازوها تفاوت دارد. شرکتهای سازنده براساس نوع ماشین آلات نمودارها یی مبنی برقدرت بیل در حالات مختلف ارائه میدهند.

شرکت های بسیاری از جمله کاترپیلار Caterpillar ، جان دیر John Deere ، کیس Case ، جی سی بی JCB ، نیوهلند New Holland ، کوماتسو Komatsu ، هیوندای Hyundai ، ولوو Volvo ، هیتاچی Hitachi ، لیوگانگ LiuGang و … تولیدکننده بکهو در جهان هستند.

آشنایی با لودر

سایر مشخصات لودر:

ظرفیت جام لودر به طریقی غیر از جام جرثقیل و دراگلاین تعیین می شود. ظرفیت اسمی جام در مورد لودر عملاً مساوی با حجم مواد حفاری کود شده (heaped volume) است.
در جام لودر استانداردهای مؤسسه Engineers (SAE) Society of Automotive در نظر گرفته می شود.

بار مجاز لودر در حین عملیات تحت استاندارد SAE

بار مجاز لودر چرخ لاستیکی در حین عملیات نباید هیچگاه از ۵۰% بار استاتیک واژگونی در حالتی که در حال گردش کامل است تجاوز کند. این مقدار برای لودر با چرخ زنجیری ۳۵% بار استاتیک واژگونی می باشد.

البته بار واژگونی را می توان با استفاده از سربار یا افزودن ملحقات به انتهای ماشین بالا برد و لذا مشاهده می شود که وزن ماشین هم علاوه بر قدرت بالا بردن بار ، در تعیین حجم جام مؤثر است.

تهیه قطعات لودر

شما می‌توانید برای تهیه کلیه قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی به وبسایت فروشگاه قطعات بیل مکانیکی و لودر دناما مراجعه کنید.

در این فروشگاه می‌توانید قطعات مختلف لودر و بیل مکانیکی را جستجو کنید. اگر قطعه مورد نظر را پیدا نکردید با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید. متخصصان دناما همه روزه از ساعت 8 صبح الی 8 شب آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *